Are u kidding me? - Reisverslag uit Keren, Eritrea van Saba & Salem Gebrekristos - WaarBenJij.nu Are u kidding me? - Reisverslag uit Keren, Eritrea van Saba & Salem Gebrekristos - WaarBenJij.nu

Are u kidding me?

Door: Saba Gebrekristos

Blijf op de hoogte en volg Saba & Salem

01 Januari 2009 | Eritrea, Keren

Dag iedereen,

GELUKKIG NIEUW JAAR!!

Sorry, dat het zo lang duurt voordat jullie eindelijk iets van ons horen (internet is hierzo langzaam dat ik mezelf pijn wil doen)!!

De afgelopen 18 jaar heb ik gedroomd en gefantaseerd over hoe het hier zou kunnen zijn en hoe het zou aanvoelen om in mijn land te zijn. Ik kan jullie vertellen dat het voelt alsof ik nooit ben weggeweest, opa en oma zijn niets verandert, behalve misschien een paar extra rimpels. Opa is nog steeds de liefste en charmantste man die ik ooit in mn leven ben tegen gekomen!! En oma, jah dat is typisch een oma die zeurt dat je een jas moet aantrekken ook als is het 35graden!!

De afgelopen 2 weken hebben we veel familie bezocht, eigenlijk is iedereen in deze stad familie volgens mijn moeder dan. Dus dan krij je onzin verhalen van, deze man is een broer van de neef van opa?? Mam, are u kidding me, in Nederland kennen ze dit soort dingen niet!!

Oww jah, vorige week hebben we de familie van mn vader bezocht. Deze mensen wonen serieus in the middle of nowhere, met de bus was het amper te doen omdat er geen wegen zijn!! Op de terug weg, ging het busje waarmee we waren kapot dus besloten we alvast te lopen zodat het busje ons later zou inhalen. Hmm uiteindelijk hebben we dus 3uur gelopen met de zon recht boven ons hoofd (35graden)!! Jah, toen konden Salem en ik serieus janken!! Maar we hebben het overleefd!!!

Het is super om hier te zijn en iedereen te zien, alle verhalen te horen over vroeger enzo. Elk ochtend als ik mn tanden poets kan ik over de hele stad kijken. Het is ook grappig dat mensen hier zeggen dat het koud is terwijl het toch ech 35graden is!!! Salem en ik kijken elkaar dan aan van ARE U KIDDING ME!!
Oww en we hebben het ook helemaal gehad met voedsel in dit land, is het nou echt zo moeilijk om een hamburger-keten in dit stukje van de wereld te plaatsen??

Salem heeft haar 3de paniek-aanval ook weer achter de rug, ze zag hoe mijn oom haar lieveling geit vermoordde!! En nu is de arme man niet meer welkom in het huis van opa en oma!! Heb het ook gehad met alle dieren katten, geiten, kamelen,koeien, salamanders en SCHORPIOENEN!!

Iedereen kijkt ons constant na als we in de stad lopen, alsof we Paris Hilton and Nicole Ritchie zijn maar dit is dan echt THE SIMPEL LIFE!!

Ik moet stoppen met typen want Salem heeft een kinderfeestje georganiseerd voor mn verjaardag en alle straatkinderen van Keren zijn uitgenodigd (aangezien elk kind ons hier nu kent als de meisjes die snoep uitdelen)!!

Dikke kus aan iedereen!!

  • 01 Januari 2009 - 12:03

    Jan En Maria:

    Ook voor jullie een heel voorspoedig 2009 en Saba proficiat en wij zullen weer blij zijn als jullie terugzijn want we missen jullie ,Maar doe eerst nog maar fijn genieten van jullie vakantie ,Groetjes Jan en Maria

  • 01 Januari 2009 - 12:58

    Tazje:

    Haaaaj, HAPPY NEW YEAR!!!
    Ik heb een glas champagne voor je gedronken hoor salem hihi.
    Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben daar!!!
    Maar nu mogen jullie wel weer terug komen hoor... haha.
    Saba, gefeliciteerd met je verjaardag meid. Enjoy the kinderparty haha. En salem don't forget the fabolous slingers op te hangen he!!
    Nou have fun nog, take care, en tot snel(L),
    hoi hoi.

  • 03 Januari 2009 - 12:07

    Maria:

    Lieve Saba en Salem,

    Voor jullie natuurlijk de allerbeste wensen voor 2009 en may all your wishes come true ladies!!!
    En Saba: ben je niet vergeten hoor (maar ja mob.nr. ontvangt smsjes wrs niet waar je zit ;)) HIEP HIEP HOERA en nog véle jaren!!

    Hoop dat jullie het nog naar je zin gaan hebben daar en tot snel!!

    Liefs xxx Maria

  • 03 Januari 2009 - 14:27

    Claudia:

    Heeej meiden

    saba sweety van harte gefeliciteerd met je verjaardag! en nog de beste wensen voor 2009 op naar het jaar met nog meer vriendschap liefde enz! En ik moeste weer even hard lachen toen ik net las dat jullie 3 uur GELOPEN hebben hahaha
    Love you en saaaaab ik mis onze gesprekken egt hahaha
    groetjes van robbert enm roxanne(mn nichtje)

  • 05 Januari 2009 - 13:17

    Véronique:

    Heey Saba en Salem!!

    allereerst natuurlijk het allerbeste voor 2009 en Saba GEFELICITEERD, we vieren het nog wel als jullie terug zijn :)
    Veel plezier nog daar met al jullie familie.
    Enne Saba je bent hier al de queen als je binnenkomt bij de Griek, dus ik had het daar niet veel anders verwacht, Paris ;)

    X Vero

  • 05 Januari 2009 - 19:10

    Dianne Deelen:

    Hoi Salem en lieve familie,
    De allerbeste wensen voor jullie allemaal, misschien hebben jullie 't niet zo uitbundig ge4d als wij maar hier was 't super gezellig.En Salem dat zonder Diva gedrag, hi hi hi, geniet nog maar leker van 't zonnetje want hier is 't eruuuuuuuuuuug koud, de temperaturen schommelen nu tussen de min 8 tot min 10 nou je kunt je wel voorstellen, de verwarming staat op 't werk zo hoog dat de computers warm draaien nee jammer maar hier worden ze dan niet sneller van hoor lieverd!!!
    By the way geniet ze nog lekker met iedereen en maak er nog 'n leuk samenzijn van oké.
    Heel veel lieve groetjes en see you.
    Dianne

  • 06 Januari 2009 - 15:41

    Wesley Mulders:

    Heey Saba en Salem!

    Nog de beste wensen voor 2009 en Saba nog gefeliciteerd eej met je verjaardag :):)
    Heel veel plezier daar en voorzichtig eej.
    Dikke kusss xxx Wes.

  • 08 Januari 2009 - 08:24

    Wendy:

    Heej saba!
    leuk om jullie stukjes te lezen! hihi ik denk dat de mensen daar hun geld liever beter besteden dan aan de MC'donalds! en tsja die geit moest wel dood anders was er voor die avond ook geen eten!

    kan je nagaan hoe verwend wij hier zijn en alles maar zo vanzelfsprekend vinden!

    Jullie ook de beste wensen en veel plezier op met je kinderfeestje!!

    dikke kus wendy
    ps hier in rotterdam zitten we al 2 weken in de vrieskou met temp. van -10c..whahaha NO JOKE!

  • 12 Januari 2009 - 00:08

    Toos En Bas:

    Hello ladies,

    De beste wensen nog voor 2009. Saba, en jij proficiat met `your birthday there`!!
    Fijn dat jullie zo leuk te volgen zijn via deze site. Nog leuker dat jullie zoveel familieleden hebben ontmoet, dat zelfs wij daar trots op moeten gaan worden..
    Geniet daar samen met ma nog even van alles wat er is, van de natuur, de zon, de verre familie, van de leukste dingen - behalve wandelen!!! - en vergeet een ding niet. Nl. dat wij jullie echt bij Olympia beginnen te missen.
    Leuke zussen, tot ziens, tot gauw en `houdoe`.
    Liefs van Toos en Bas uit het Roosendaalse.

  • 12 Januari 2009 - 20:47

    Heey Salem:

    hoi sgat ik weet niet meer of je mij nog ken ik ben het lestine(in nederland ken jemij als 'MAFUTIKA')Echt leuk je verhalem je moet zeker genieten van het leven daar want wie weet wnnr je weer trug zal gaan.Nou ik wens je het beste van de beste en nog gelukkig nieuwjaar geniet van de van je vakantie. En oja kan je mij in contact brengen met marijke en pieter pleazzzzzz je kan me altijd een bericht sturen op mijn mail african_daimond18@hotmail.com
    Hoop snel van je te horen
    Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saba & Salem

Wij zijn dus Saba & Salem, 2 zussen. 24 & 19 jaar. Over 2 weekjes gaan we dan eindelijk eens terug naar ons geboorteland. We houden dit dagboek bij voor al onze avonturen en ervaringen. En natuurlijk voor alle vrienden en familie thuis in Nederland! Hoop dat jullie samen met ons gaan genieten van deze reis! Veel lees en kijkplezier =)

Actief sinds 01 Dec. 2008
Verslag gelezen: 3765
Totaal aantal bezoekers 15850

Voorgaande reizen:

15 December 2008 - 13 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: