WE ZIJN ER..!! - Reisverslag uit Keren, Eritrea van Saba & Salem Gebrekristos - WaarBenJij.nu WE ZIJN ER..!! - Reisverslag uit Keren, Eritrea van Saba & Salem Gebrekristos - WaarBenJij.nu

WE ZIJN ER..!!

Door: Salem Gebrekristos

Blijf op de hoogte en volg Saba & Salem

17 December 2008 | Eritrea, Keren

Hallo iedereen!
We zijn er hoor!
Lange reis gehad, maar wel mooie plekken gezien zoals Saudi Arabie.
In het vliegtuig kregen we al de eerste domme opmerkingen, en al die mannen probeerden onze moeder te versieren..WELCOME TO AFRIKA!! Toen we in Eritrea aankwamen werden we gelijk geholpen, al onze koffers werden gedragen.Ik (Salem) heb mijn eerste paniekaanval al gehad, onderweg naar ons hotel zag ik alleen maar daklozen, en toen moest ik nog uitstappen ook :| De taxi's zijn vet cool hier, van die YELLOW CABS!! 1e dag hebben we in de hoofdstad doorgebracht, het is echt supermooi. We hebben palmbomen hier, en het is ongeveer 30 graden. Ik zweet me echt dood, ik vraag me af hoe jullie het daar hebben? Koud he!! Gister zijn we naar ons dorp gereden, al onze familie ontmoet. Me oma kon niet stoppen met bidden, moest echt me lach inhouden en proberen serieus te kijken en dat lukt niet echt met Saba naast me. Lijkt wel of heel het dorp opeens familie is van ons!! Maar de mensen zijn superlief, alleen ze kijken ons de hele tijd aan.. beetje eng haha. Het is wel erg simple life hierzo, ik moest bv naar de toilet. Je raad het al.. een klein gatje in de grond. Dat was mijn 2e paniekaanval..ik probeer dus zo weinig mogelijk naar de toilet te gaan. En het ergste van alles zijn al die dieren. Die geiten en ezels lopen echt overal, naast me, voor me, achter me..en dan ook nog KATTEN!! Nee het ergste is, dat er een geit vastgebonden zit naast ons hutje..en ik weet gewoon dat ze hem gaan slachten. En iedereen probeert dat te ontkennen.Probeer dus zover mogelijk daarbij uit de buurt te blijven. Mama is erg gelukkig, superleuk om te zien. Ze heeft een " bodyguard" geregeld voor ons, hij heet Jonas. Superaardige man, die gaat dus overal heen met ons. Zodat mama lekker met de familie kan zijn. Gister in de hoofdstad zijn we in een kerk geklommen, waardoor we alles van boven konden zien. Het is ongelooflijk mooi, ik wou dat iedereen hier kon zijn om mee te genieten! We hebben net een internet cafe gevonden, allemaal mannen die ons aankijken.. de computer is superlangzaam!! Nog erger als op stage in Wouw haha!! Het lekkerste hier is, dat het leven zo simpel is..de zand tussen me tenen, zon in me gezicht.. HEERLIJK! De foto's uploaden probeer ik v/d week te doen, want de computer is zo langzaam dat ik hem bijna naar buiten ga gooien! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen daarzo! En we proberen zo snel mogelijk weer een berichtje te sturen. Nu ga ik weer lekker de zon in (ben volgens mij nu al pikzwart haha typisch afrikaans kindje!!)

btw" IK VERLANG ONTZETTEND NAAR EEN FRIETJE SPECIAAL :(

Liefs Salem

  • 17 December 2008 - 11:48

    Saba Jullie Nichtje:

    Hahaha ik heb me echt rot gelachen om je verslag. Echt heel grappig,, ja lastig he zonder electriciteit..magnums..patatje oorlog etc.. en hmmm boyz :)..Jullie zijn dus wel veilig aangekomen.. Mooi ! Geen nieuwjaar met jullie.. das ook voor het eerst. Nou geniet ervan en vergeet nog steeds niks leuks voor me mee te nemen.. xxxx (L) ya'll groetjes aan je sis en ma

  • 17 December 2008 - 12:58

    Ha:

    heeey salem!
    geniet maar van dat lekkere weer daar
    hier vriest het:O
    leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken!
    maar schat geniet er nog van dat je bij je familie bent! want miss ga het nog wel lang duren voordat jullie weer terug gaan!

    ps. knuffel aan saba:P

    KUSSSSSSSSSS

  • 17 December 2008 - 14:47

    Coen:

    heej salem

    blij dat je goed bent aangekomen.
    ik lees dat je al leuke dingen heb meegemaakt de eerste dagen.
    Zo zie je maar weer dat de computers op het kantoor nog niet antiek zijn he ;)
    Geniet er van.
    Groetjes

  • 17 December 2008 - 15:17

    Dianne Deelen :

    Hoi Salem,
    Super leuk al zo snel wat van je te horen dat 't goed gaat met jou,je,zusje en mama,ik heb vaak aan je gedacht,'n behoorlijke vlucht en de eerste indrukken die je op doet,hier is 't lekker koud brrr, dus geniet maar lekker van 't zonnetje. ik heb nu vakantie en 5 januari ga ik weer werken en uitkjken naar de dag dat je weer gezellig bij ons komt om lekker bij te kletsen en alle ins en outs over je landje te vertellen oké!!! Knuffel en liefs Dianne

  • 17 December 2008 - 15:43

    Taz'je:

    SALEMMMMM..,
    Omgosh begin nu toch echt te beseffen dat het leven echt niet eerlijk is gwn:O, jij daar lekker in de zon met je birkenstock's aan en wij hier in de vrieskou:(. Nouu je hebt al heel wat meegemaakt lees ik, leuk hoor. Wuhahahahaha die wc Omgosh zie het echt al helemaal voor me, en dan dat geitje:O...ik zei toch dat wij vroeger stieren hadden die los liepen dat was heus geen grapje hoor, en nu zit jij dus tussen de geiten .. weet niet wat erger is^o)(doe even de doorzichtige weegschaal;))muhahaha. Nou als je terug bent gaan we dus eerst uitgebreid frietjes enzo eten hea!!!
    Ennuhm je weet het he mocht je iemand tegenkomen die op me lijkt (m'n mams ofzo) zeg maar dat ik het heel erg naar me zin heb hier in holland!!haha.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal met belevenissen!! Have fun &nd take care, groetjes aan je mams en Saba! Liefs

  • 17 December 2008 - 20:33

    Mical:

    He landgenootjes, wat leuk dat jullie in Adi zijn. En ook grappig om via deze site jullie ervaringen te delen. Ik had dezelfde ervaring met een levendige kip in de badkamer. Todat ik er achter kwam dat het geen huisdier was, maar dinner.

    Ik wens jullie veel plezier met jullie famile en wat betref de haartang, die zijn daar het beste om te kopen.

    Chiao.
    PS Vertel de volgende keer ook in welke dorp jullie zijn.

  • 17 December 2008 - 21:18

    Peter En Marijke:

    hallo schatjes van ons.
    het doed ons deugd te horen dat jullie reis goed verlopen is en dat jullie goed aangekomen zijn.
    wij vonden het erg leuk dat we nog even bij jullie op de koffie waren voordat jullie vertrokken en zodoende wisten we hoe laat jullie vertrokken.
    dus wij maandagmorgen voor teletekst. volgens de berichten zouden jullie later vertrekken. wij hebben nog een sms-je gestuurd.
    we zaten er mee in dat jullie ergens een vliegtuig zouden missen met de tussenstop.
    gelukkig zijn er geen vervelende dingen gebeurt met het reizen en willen jullie dat a.u.b. zo houden al die weken?
    wel salem, dat gaatje in de grond is nog maar het begin. en heb je al een wasmachine ontdekt want dat is wel belangrijk he.
    we hadden zo wel met jullie mee willen reizen, het lijkt ons fantastisch.
    dus we begrijpen nu dat we niet meer de enige familie van jullie zijn, maar dat betekent dan ook dat wij er ineens heel veel familie bij hebben gekregen.
    stuur gauw wat foto's door. een dikke knuffel en kussen voor jullie en voor jullie familie.
    en denk maar niet na bij die geit. en niet zeuren over katten want mickey vinden jullie toch lief?
    liefs en snel tot horens.
    (hoe laat was je trouwens op de plaats van bestemming?)

  • 17 December 2008 - 23:17

    Cee:

    Schatjes..

    Unbelievable..Eindelijk is het dan zo ver! Jullie helemaal daar! Lekker warm weer, zand tussen je teentjes & wij Hier Ijs en ijskoud hebben.. So koud dat ik net zelfs me fietszadel moest krabben:S.. dat zegt genoeg he!! Nou schatjes.. Take care en geniet van alles om jullie heen want voor je het weet zit je straks weer lekker te genieten van je frietje speciaal salem;)

    Xx Ceren

  • 18 December 2008 - 12:54

    Joyce:

    Uh jullie zijn nu zo´n 4 dagen weg.. EN IK HOU HET NIET MEEEER ... kom terug..het is geen vraag maar een eis!
    Wuhahahha grapje schatje geniet ervan he !!!

    (L)

  • 19 December 2008 - 17:21

    Claudia:

    even snel een reactie.....super om dit verhaal te lezen en wat ontzettend k*t om in een gat te plassen enz ik zou dat egt nuie willen..............veeel plezier nog en lief zijn voor de dieren xxxxxxx

  • 19 December 2008 - 18:54

    Jessica:

    heeey Salem.
    Het valt zo te lezen allemaal best wel mee:P

    haha en de computers in Wouw ,haha Coen werd er helemaal gek van, laat staan hoe jij je voelde toen je dit moet schrijven op zon langzame pc:P haha
    miste je wel op stage hoor.

    Maar echt leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je veilig ben aangekomen, nog veel plezier en ik zie je snel weer op stage meid

    (K)

  • 20 December 2008 - 09:35

    Véronique:

    Heej Saba en Salem!
    Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat!! Back to your roots! Ha van al die dieren (vooral katten) zou ik ook een paniekaanval krijgen ;)
    ik wacht op de foto's...maar anders komt dat wel in nederland, met dat supersnel internet daar :P
    oja kom voorlopig nog maar niet terug, we moeten bij de griek tegenwoordig allemaal een stropdas aan....jep tolis is ook gek geworden sinds jullie weg zijn ;)
    Veel plezier nog!
    kuss vero

  • 22 December 2008 - 19:29

    Jan En Maria:

    We vinden het leuk dat het jullie zo goed hebben daar, jullie hebben het ook wel verdiend, maar ik lus wel een stuk van die geit nog heel veel plezier en prettige dagen en een goed begin voor 2009

  • 23 December 2008 - 12:24

    Peter En Marijke:

    hallo lieverds,

    alles nog goed daar?
    we lezen het wel als je weer eens een internet-gedoetje gevonden hebt daar.
    enne, voor ons hoef je geen geit mee te brengen hoor.

    dikke xx

  • 24 December 2008 - 22:45

    Marvin:

    Heej Saba!

    Bij deze wens ik jullie nog een fijne kerst en een gezond 2009!!

    Goed om te lezen dat jullie vorige week veilig zijn aangekomen. Hoe is het daar?

    Hier in Roosendaal is alles goed. De komende twee dagen gezellig thuis kerst vieren met mijn vader, moeder, broer en zijn vriendin en volgende week Oud & Nieuw vieren bij Dion. Dit jaar dus helaas niet op wintersport met Oud en Nieuw.

    Nou spreek je snel weer!

    Groetjes,

    Marvin

    P.S. Sorry dat ik nu pas een keertje reageer maar wilde vorige week mijn laptop opladen en toen begaf mijn adapter het dus das minder.


  • 26 December 2008 - 14:02

    Peter En Marijke:

    een 'warme' kerstgroet vanuit het sprundelse xx

  • 28 December 2008 - 17:59

    Peter En Marijke:

    oei, een grove fout in ons eerste berichtje.
    net gezien. het doet ons met een d. foei foei.

  • 01 Januari 2009 - 19:19

    Peter En Marijke:

    hallo meskela, saba, en salem daar in het verre.
    een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!
    saba heb jij het sms-je ontvangen? anders alsnog gefeliciteerd met jouw 25 jaren. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saba & Salem

Wij zijn dus Saba & Salem, 2 zussen. 24 & 19 jaar. Over 2 weekjes gaan we dan eindelijk eens terug naar ons geboorteland. We houden dit dagboek bij voor al onze avonturen en ervaringen. En natuurlijk voor alle vrienden en familie thuis in Nederland! Hoop dat jullie samen met ons gaan genieten van deze reis! Veel lees en kijkplezier =)

Actief sinds 01 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1424
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

15 December 2008 - 13 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: